BLOG NO ACTUALITZAT - NOVA WEB: http://esterbach.wordpress.com/

Blog no actualitzat. A partir d'ara trobaràs la informació a https://esterbach.com/

Per a més informació: esterbachcobacho@gmail.com


dijous, 14 d’abril del 2011

La Dansa: expressió d'emocions i vincle amb els altres

En un missatge en motiu del dia internacional de la Dansa 2011, la destacada ballarina i coreògrafa Anne Teresa de Keersmaeker (Mechelen, Bèlgica, 1960) descriu el que és la DANSA

Parla de la dansa com una via per expressar les emocions, una forma de fer visibles en l'espai imatges i metàfores de sentiments inconscients. La dansa és també un vincle d'unió amb les altres persones, amb el nostre entorn i amb tot l'univers. Totes aquestes característiques de la dansa son precisament la base de la Teràpia pel moviment i la dansa, una tècnica on integrem moviment i emoció, cos i ment per prendre consciència de la manera com ens movem a la vida i descobrir i incorporar noves formes de ser, sentir i actuar.

Copio a continuació el missatge extret de:  http://danza.es/actualidad/noticia.2011-03-25.1679531552

Mensaje en motivo del Día Internacional de la Danza 2011 


"Creo que la danza es la celebración de lo que nos hace humanos. Cuando bailamos, usamos de una forma muy natural, los mecanismos de nuestro cuerpo y todos nuestros sentidos para expresar alegría, tristeza, aquello que nos toca el corazón. La gente baila para celebrar los momentos cruciales de sus vidas y nuestros cuerpos llevan el peso de la memoria de todas las experiencias humanas posibles.

Podemos bailar en solitario y podemos bailar en grupo. Podemos compartir lo que nos une, lo que nos diferencia a unos de otros. Para mí, bailar es una forma de pensar. A través de la danza podemos encarnar las ideas más abstractas e incluso revelar lo que no podemos ver, lo que no podemos nombrar.
La danza es un vínculo entre personas, un puente entre el cielo y la tierra. Llevamos el mundo en nuestros cuerpos. A fin de cuentas, pienso que cada instante de danza forma parte de una función más vasta, de una coreografía que no tiene principio ni fin".

Anne Teresa De Keersmaeker
(Traducción realizada por la revista ARTEZ)